Idag har vi varit lediga 😊 pĂ„ jobbet har vi fem veckors schema och jag Ă€r ledig tre av fem onsdagar sĂ„ det Ă€r verkligen toppen. 
Vi hade inga planer för dagen. Ringde till mamma och kollade vart hon skulle vara och i fall hennes dagbarn var friskare men dom var fortfarande hostiga och snoriga. Nu nĂ€r Sofia Ă€r frisk och inte behöver trĂ€ffa en massa snoriga barn sĂ„ stannade vi hemma. 
Vi sÄg Victor, Nathalie och Bixie gÄ förbi sÄ jag ropade pÄ dom sÄ jag och Sofia vart med pÄ en promenad i solen.
En kossa som kikar fram.
Vi gick bort till grannen som hade kor och kollade pĂ„ kossorna. Sofia tyckte det var vĂ€ldigt intressant. 

En till ko.

Kossorna undrade nog va vi var för ena.

Sen nĂ€r vi kom hem sĂ„ ville Sofia gunga lite. Men hon vart livrĂ€dd och skulle hoppa ur. Jag som hade tĂ€nkt att köra lite ved. 
Jag hann med en skottkĂ€rra innan hon prompt skulle in. 
Jag har alltid trott att jag tyckt illa om snön, men Sofia verkligen hatar den. Hon har jĂ€tte svĂ„rt att ta sig fram. Hon har ingen koll alls pĂ„ nivĂ„skillnaderna nu nĂ€r snön Ă€r som den Ă€r. Jag tycker sĂ„ synd om henne. För det Ă€r sĂ„n himla skillnad pĂ„ Sofia nĂ€r hon Ă€r ute pĂ„ sommaren och pĂ„ vintern. Men det Ă€r vĂ€l bara att inse att hon inte gillar det. 
Det Ă€r inte undra pĂ„ att hon vill sitta pĂ„ gunghĂ€sten pĂ„ dagis hela dagarna nĂ€r dom Ă€r ute. 

Vi gick in och kÀkade lite lunch sen övade vi pÄ punktskrift.
Vi har ingen aning om i fall Sofia kommer lĂ€sa punktskrift eller vanlig svartskrift. 
Men vi har en perking brailler hemma sÄ ibland tar vi fram den och övar och Àven försöker fÄ Sofia att bli intresserad.
Sofia sitter vid punktskrift maskinen och hon lÀser alfabetet i punktskrift.

Sofia kÀnner pÄ punktskrift.

Sofia Àr glad.

NĂ€r jag frĂ„gade om vi ska öva pĂ„ punktskrift vart hon helt sprallig och glad. 
Vi ska snart ivĂ€g pĂ„ kurs pĂ„ spsm och dĂ„ kommer det handla bland annat om punktskrift. Hon ser vĂ€ldigt mycket fram i mot att fĂ„ Ă„ka ivĂ€g med sin mamma och pappa. 

PĂ„ eftermiddagen tvingade jag ut Sofia en svĂ€ng igen. Solen sken och det var sĂ„ fint vĂ€der och jag hade rĂ„kat elda lite för mycket sĂ„ det var 28 grader inne sĂ„ kĂ€nde att vi behövde komma ut och kyla ner oss lite. 
DĂ„ hann jag köra nĂ„gra skottkĂ€rror till med ved. Det mĂ„ste ju bli gjort och nĂ€r det faktiskt Ă€r nĂ„tt jag klarar av sĂ„ kan vi lika gĂ€rna hjĂ€lpas Ă„t 💕 Sofia gungade en svĂ€ng till. 
Sofia har dragit ner sin mössan nĂ€r hon gungade sĂ„ hon inte skulle fĂ„ solen i ögat. 
I morse nĂ€r vi var ute sĂ„ var det kyligare och hon skulle prompt ha mormor Siw mössan men jag sa det att det Ă€r en vĂ„r och höst mössa sĂ„ du fĂ„r inte ha den. Hon fick ha den igĂ„r eftermiddag nĂ€r Sofia och hennes far var ute sĂ„ hon var skit förbannad, men eftersom det var varmare pĂ„ eftermiddagen sĂ„ fick hon lov att ha den för mig med. Det var min muta för hon skulle minsann inte gĂ„ ut.  TĂ€nkte muta med godis men lyckades med mössan. 

Vi har kramats och pratat en massa. Det Ă€r tur man har en sĂ„n rolig brudis. ❀ 
Ligger redan i sĂ€ngen och har tĂ€nkt att sova. Snacka om att man börjar bli gammal 😄 god natt! 



Kommentera

Publiceras ej