På Öland finns det gokart lite överallt. Andreas har varit sugen ända sen vi kom hit. Så igår slog vi till. Eftersom vi inte har med oss någon barnvakt så tänkte vi att Andreas skulle åka själv, men Andreas frågade Sofia om hon ville åka och det ville hon och eftersom Andreas ville åka fort så åkte Sofia och jag i en gokart som man kan sitta två i. 

Jag sa det till Sofia att jag kör sakta men det kan börja växa horn på mamma så då kör jag fort. Men mamma svarar hon du har ju inga horn. 
Andreas och jag berättade för Sofia om den gången vi körde gokart i Varberg och min svärfar/ Sofias farfar var ute och söndags åkte och var ivägen för oss andra som ville köra om. I Varberg hade dom ett flaggsystem för banan var väldigt smal, att om han viftade med den blåa flaggan så skulle man hålla sig åt sidan, men det hade inte svärfar hört utan körde lungt och sakta mitt i banan. 


Jag körde lite sakta först med Sofia och hon ville stanna efter första varvet, men jag sa jag kör sakta så då körde vi vidare. Men lite senare så körde jag fortare och fortare och det gick bra. 
Det började regna lite när jag och Sofia körde. 

Andreas och Sofia köpte glass och satte sig i bilen. 
Jag frågar Sofia vad var roligast idag. 
Det var glassen fick jag till svar. 

Andreas sitter och är redo för sin tur.
Andreas kör och vinkar till oss.
Jag och Sofia är redo och har på oss hjällmarna.
Sofia sitter redo i gokarten.
Jag och Sofia åker i gokarten.
Sofia och jag har åkt klart i gokarten.
Sofia står vid GB glassgubben.

Kommentera

Publiceras ej