Igår när Sofia och jag var i hennes rum och väntade på att moster Jessica och Morbror Johan skulle komma så passade Sofia på att sminka mig till Dolly style och efter hon fixat det så sa hon att hon ville göra läxa vid cctv. 
Tänkte jaha vad är det för läxa. 
Men jag frågade om hon kunde skriva sitt namn och titta på cctv skärmen i stället för att titta nära på pappret och det gjorde hon. Vart super glad och stolt över min Sofia. 
Sen så målade hon även en blomma och kollade på skärmen.  Jätte bra om hon förstår att den hjälper henne så hon använder den sen i förskoleklassen och även i skolan. 
Jag och Sofia. Sofia har "sminkat" mig till Dolly style och jag har fått låna hennes Molly rosett.

Sen kom Jessica och Johan och vi målade påskbrev och umgicks. Det är alltid trevligt att träffa sina syskon men det händer tyvärr för sällan. 

Kommentera

Publiceras ej