Jag hade förvarnat Andreas att det är ganska tråkigt på luciafirandet, man måste komma dit i tid för att få bra plats att se på sitt barn. Det har alltid känts så orättvist att alla andra barnen har kunnat se sina föräldrar medans Sofia inte har haft en chans, så denna gång skyndade Andreas sig till dagis och tog plats längst fram nästan i mitten, vi visste att Sofia skulle står i mitten. Det är första gången Andreas var med på luciafirande. 
Sofia och Lovisa kommer in tillsammms och står och håller varandra i handen och sjunger alla sångerna. 
Dom andra åren har Sofia dansat, hon har inte sjungit så mycket. 
Den här gången såg vi att hon koncentrerade sig som bara den för att se oss och när hon väl såg oss så vinkade vi och hon vinkade tillbaka. Men jag tror att det var jätte svårt för henne att se och hitta oss. Men äntligen efter alla år på dagis och alla gånger jag råkat välja fel sida så fick hon oxå chansen att se oss. 
Lovisa,Lisa (Sofias resurs) och Sofia började sjunga tänd ett ljus också men då började alla barnen gå ut till en annan låt.

Sen var det fika på avdelningen. Sofia satt bredvid mig och Lovisa. 
Sofia bjöd Lovisa på fingers tills dom tog slut och då bjöd Lovisa på pepparkakor tills dom tog slut. Dom var så söta ihop. 
Jag har glad att dom har hittat varandra synd bara att Lovisa är ett år yngre så hon kommer inte följa med till förskoleklassen. 
Sofia är lucia.


Man får inte lägga upp bilder på andras barn så det fick bli en liten dålig insomning.

Hon skötte sig exemplariskt! 

Kommentera

Publiceras ej