Idag har jag varit på möte för Sofia ska börja förskoleklass till hösten och vi vill vara ute i god tid för att förbereda anpassningarna så det är klart tills hon börjar. 
Så jag var på möte idag i två timmar och gick i dom olika lokalerna. Så jag hoppas det kommer bli gjort den här gången så det inte blir som på dagis med tattarlösningar med silvertejp överallt. 
Sen åkte jag tillbaka och jobbade. Sen när jag slutade hämtade jag Sofia och vi åkte till min farmor. Jag vet inte vad det är men jag har blivit så orolig för henne på senaste och tänker mycket på henne så det är lika bra att åka förbi en sväng. Hon är lika pigg och glad som vanligt. 
När vi är på väg hem så pratar Sofia och jag lite smått och jag frågade i fall det var kul på gympan idag. 
Sofia tillhör kattgruppen och dom har gymnastik på tisdagar och Sofia älskar gymnastiken. 
Då svarar hon argt jag fick inte vara med för ni hade ju möte! 
Då vart jag skit arg. Jag tänkte ju inte på det när jag sa hejdå till Sofia ute på gården och Anita säger att Sofia fick vara ute, då tänkte jag bara ja ja. Hade inte en tanke på att hon missade gympan. 
Så bara för att Sofias resurs var med på mötet så fick inte Sofia vara med på gymnastiken! 
Blir så jävla förbannad!! Tänk om Lisa råkar vara sjuk en tisdag nä då ska inte Sofia få vara med då heller!!! Jag ska ta upp det på torsdag, Lisa är ledig i morgon.
Jag tycker inte att Sofia ska bli drabbad för att vi råkade boka möte just då. 
Men det är tyvärr ofta så nu när det har varit mycket sjukdomar att det är Sofia som blir drabbad för att Sofias resurs är väldigt duktig och har koll så hon får ta hand om alla vikarierna och då försvinner tiden och fokuset på Sofia. Det är tråkigt att det blir så sårbart när dom blir sjuka och sjukskrivna alla fröknarna. 
Var tvungen att skriva av mig lite ilska så jag kan sova lite. 

Kommentera

Publiceras ej