Igår så skulle det bli regn efter kl.15.00, så vi passade på att åka till kamelranchen till 12.00 när det öppnade. 

Där fanns det getter som man kunde gå in och klappa på, kaniner och även minigrisar och såklart kameler. 

Jag trodde Sofia skulle vara rädd för kamelerna och inte våga rida. Men hon tyckte det var hur kul som helst och jag med. Var lite nervös inför ridning men det var ju inga problem alls. 
Sofia ville till och med rida en gång till. 

Två getter stångas.
Jag står på huk och Sofia klappar en get.
Tre lamor.
En stor minigris och två små griskultingar.
Sofia och Andreas.
Jag och Sofia står och väntar på våran tur att rida kameler.
Sofia och jag har hoppat upp på kamelen. Kamelbonden instruerar vart vi ska hålla i oss.
Nu går kamelen iväg med mig och Sofia på den.
Jag och Sofia rider för fullt.
Jag lyfter upp ena benet och är redo att hoppa av.
Sofia och jag är framme och posar lite.
Sofia och jag tar en groupie med en kamel.
En liten kamel.
En till kamel och några i bakgrunden.

Kommentera

Publiceras ej